Wybór nowych samochodów jest kolejnym etapem modernizacji floty Poczty Polskiej i elementem strategii rozwoju, realizowanej w celu efektywniejszej obsługi przesyłek.
- Poczta Polska dąży do modernizacji swojej floty i stawia na elektromobilność. Spółka zdecydowała się na wynajem samochodów elektrycznych z powodu oszczędności, z troski o jakość powietrza, ograniczenie emisji CO2, zmniejszenia natężenia hałasu, ale również z chęci zapewnienia pracownikom bardziej komfortowych warunków pracy. To kolejna inicjatywa Spółki pokazująca, że inwestujemy w perspektywiczne rozwiązania, które będą pozytywnie wpływały na środowisko naturalne. Te działania wpisują się w przyjęte w Poczcie Polskiej kierunki rozwoju i wpłyną na dalszą popularyzację wykorzystania pojazdów niskoemisyjnych w transporcie drogowym – powiedział Andrzej Bodziony Wiceprezes Zarządu Poczty Polskiej.
Kontrakt na wynajem pojazdów między Pocztą Polską a firmą Arval został podpisany na podstawie przetargu rozstrzygniętego w maju b.r. a obsługiwany jest przez warszawskiego dealera marki Maxus, MM Cars. Umowa zawarta została na okres 36 miesięcy i obejmuje kompleksowy pakiet serwisowy, ubezpieczenie pojazdów oraz sezonową wymianą opon. Kurierzy Poczty Polskiej będą korzystać z nowych samochodów w całej Polsce. Poczta Polska skorzysta także z rządowego programu „Mój elektryk”, a Arval koordynuje przygotowanie odpowiednich wniosków.
- W Arval głęboko wierzymy w znaczenie zrównoważonej mobilności i jesteśmy dumni, że możemy wesprzeć Pocztę Polską w jej dążeniu do ekologicznych rozwiązań transportowych. To drugi przetarg, który wygraliśmy i druga umowa, którą podpisaliśmy w ciągu ostatnich lat na auta elektryczne. To daje nam ogromną satysfakcję i potwierdza naszą zdolność do udanej współpracy. Dzięki tej umowie, która obejmuje również samochody zastępcze, Arval zagwarantuje klientowi pełną mobilność. Nowe pojazdy pozwolą Poczcie Polskiej na jeszcze bardziej efektywne i ekologiczne dostarczanie paczek na co dzień. Jesteśmy niezmiernie zadowoleni, że możemy być częścią tej pozytywnej zmiany. To kolejna udana współpraca Arval z ważną spółką z sektora publicznego, co dodatkowo potwierdza naszą pozycję jako lidera elektromobilności w Polsce i kluczowego partnera w elektryfikacji flot w segmencie publicznym – mówi Agnieszka Gołaszewska, Commercial Director w Arval Service Lease Polska.
Pojazdy MAXUS e-Deliver 3 to pierwsze samochody dostawcze, które były od początku projektowane jako samochody elektryczne. Dzięki temu udało się zaoszczędzić aż 200 kg na masie samego pojazdu, co pozwoliło uzyskać dużo większą ładowność, przestronne wnętrze i ładowność wynoszącą do 930 kg. Auta napędzane są silnikiem elektrycznym o mocy 160 KM gwarantującym duży zapas mocy, nawet przy pełnym załadunku. Czas uzupełniania energii akumulatora o pojemności 50,2 kWh od 5 do 80 procent wynosi 45 minut (DC). Do dyspozycji kierowcy są dwa tryby jazdy, normalny i ekologiczny. By odciążyć układ hamulcowy, pojazd wykorzystuje efektywną rekuperację funkcjonującą na poziomie lekkim, średnim lub mocnym. Zasięg pojazdu w ruchu miejskim to około 371 km, dzięki czemu e-Deliver 3 radzi sobie nawet z dłuższymi trasami bez konieczności częstego ładowania.
Dane z tegorocznego „Barometru Flotowego” Arval Mobility Observatory pokazują, że 55 proc. dużych przedsiębiorstw w Polsce planuje rozszerzenie swojej floty pojazdów użytkowych w ciągu najbliższych 3 lat. Niemal co piąta firma posiadająca auta służbowe, zamierza w ciągu trzech lat zacząć korzystać z w pełni elektrycznych samochodów dostawczych.
Marka Maxus w odpowiedzi na rosnące zainteresowanie elektromobilnością powiększa i udoskonala swoją gamę modelową. Maxus e-Deliver 3 oraz 9 przeszły szereg wymagających testów i pomyślnie spisały się w przedsiębiorstwach logistycznych na terenie Polski. Do kluczowych parametrów, które wyróżniają modele Maxus, należą bogate wyposażenie standardowe, wysoka ładowność oraz zasięg przekraczający 300 kilometrów eliminujący konieczność uzupełniania energii w ciągu dnia roboczego. Ponadto firmy dostarczające towary na terenie dużych aglomeracji doceniły możliwość poruszania się pasami dla autobusów oraz łatwego, bezpłatnego parkowania.
SAIC Motor - czyli Shanghai Automotive Industry Corporation - jest producentem samochodów osobowych i dostawczych SAIC Maxus i jest największym notowanym na giełdzie chińskim producentem samochodów. W 2021 r. firma sprzedała w samych Chinach aż 5,8 mln pojazdów, a w ostatnich latach odnotowuje ogromny wzrost. Założona w 1958 roku firma ewoluowała od tradycyjnego przedsiębiorstwa przemysłowego do globalnego dostawcy samochodów i usług mobilności. Na świecie, SAIC Motors jest siódmym co do wielkości producentem samochodów i charakteryzuje się jako producent wybiegający w przyszłość, koncentrujący się na rozwoju i innowacjach.
Firma SAIC Maxus została założona w 2011 roku, a od 2018 roku za pośrednictwem importera, spółki Rutebileiernes Standardiserings Aksjeselskap (RSA) jest obecna na rynkach skandynawskich. Od tego czasu odnosi sukcesy w krajach nordyckich i jest jedną z najlepiej sprzedających się marek samochodów elektrycznych w tym regionie. Obecnie RSA jest importerem Maxusa w Norwegii, Szwecji, Danii, Finlandii, Polski, Islandii, Niemiec, Wysp Owczych i Grenlandii.