MAXUS eTERRON 9 - pierwszy w Europie, w pełni elektryczny pickup z napędem na cztery koła - uzyskał maksymalną ocenę, pięciu gwiazdek w niezależnych testach bezpieczeństwa organizacji Euro NCAP. Nowy model Maxus jest pierwszym elektrycznym pickupem, który otrzymał wysokie noty od czasu wprowadzenia nowych zasad testów Euro NCAP w 2020 roku. eTERRON 9 uzyskał najwyższe wyniki w kluczowych kategoriach jakimi są ochrona pasażerów i pieszych.
W kategorii ochrony dorosłych pasażerów eTERRON 9 uzyskał 91 punktów - wynik nieosiągalny dla żadnego innego samochodu z nadwoziem typu pickup. Osiągnął również nowy rekord, 84 punktów za ochronę pieszych, co czyni go jedynym pojazdem w swojej klasie, który zapewnia tak wysoki poziom bezpieczeństwa.
Optymalne bezpieczeństwo zderzeniowe
Oparty na dedykowanej platformie dla napędów elektrycznych, eTERRON 9 oferuje zaawansowane funkcje bezpieczeństwa, kompleksowe systemy wspomagania kierowcy, solidną konstrukcję i najnowocześniejsze technologie, które zapewniają optymalną ochronę pasażerów i pieszych. Hybrydowe nadwozie ze stali i aluminium o wysokiej wytrzymałości, z ponad 73-procentowym udziałem stopów o dużej i bardzo dużej wytrzymałości, przyczynia się do wysokiego poziomu bezpieczeństwa zderzeniowego. Rama i samonośne nadwozie są połączone ze sobą, tworząc niezwykle wytrzymałą całość, która optymalnie rozkłada siłę uderzenia generowaną w przypadku kolizji.
eTERRON 9 został zaprojektowany również z myślą, aby zapewnić najwyższą ochronę innych pojazdów w przypadku kolizji. Jest to jeden z wymogów aktualnej procedury testowej Euro NCAP. Wykorzystując analizę symulacyjną i metody eksperymentalne, szczegółowo zbadano wszystkie czynniki wpływające na budowę, aby opracować konstrukcję zapewniającą najlepszą możliwą ochronę pojazdu jadącego z przeciwka i jego przestrzeń pasażerską.
Konstrukcja przodu pojazdu zapewniająca najwyższą ochronę pieszych
eTERRON 9 uzyskał również najwyższe noty w segmencie pickupów za ochronę pieszych. To jedyny pickup z bagażnikiem zlokalizowanym w przedniej części pojazdu. Obszar osłony chłodnicy i wnęki bagażnika skonstruowany jest z trójwarstwowej struktury a strefa zgniotu maski w kształcie litery L, zmniejszają ryzyko obrażeń głowy i nóg.
„Pięciogwiazdkowa ocena eTERRON 9 przez Euro NCAP jest świadectwem zaangażowania firmy MAXUS w bezpieczeństwo i innowacje” - powiedział Utz Rachner, Country Manager Germany, SAIC MAXUS Europe. „Jako pierwszy elektryczny pickup, który otrzymał tę nagrodę, eTERRON 9 nie tylko wyznacza nowe standardy, ale także wzmacnia pozycję MAXUS jako pioniera w dziedzinie pojazdów elektrycznych”.
Wyniki testów MAXUS eTERRON 9 są dostępne na stronie internetowej Euro NCAP: Euro NCAP
Zdjęcia modelu eTerron 9, kliknij tutaj.
Wideo z przeprowadzonymi testami przez NCAP: YouTube'
O firmie SAIC:
SAIC jest jednym z największych światowych producentów pojazdów użytkowych, o silnej pozycji w przemyśle motoryzacyjnym. Dzięki zaangażowaniu w innowacje, dbałość o jakość i zadowolenie klientów, SAIC ugruntował swoją pozycję lidera na rynku. SAIC Motor – Shanghai Automotive Industry Corporation – jest producentem samochodów osobowych i dostawczych SAIC Maxus i jest największym notowanym na giełdzie chińskim producentem samochodów. W 2021 r. firma tylko w Chinach sprzedała aż 5,8 mln pojazdów, a w ostatnich latach systematycznie odnotowuje duże wzrosty. Założona w 1958 roku firma ewoluowała od tradycyjnego przedsiębiorstwa przemysłowego do globalnego dostawcy samochodów i usług mobilności. SAIC Motors jest siódmym co do wielkości producentem samochodów na świecie, jest firmą wybiegającą w przyszłość, koncentrującą się na rozwoju i innowacjach. Firma SAIC Maxus została założona w 2011 roku, a od 2018 roku za pośrednictwem importera, spółki Rutebileiernes Standardiserings Aksjeselskap (RSA) jest obecna na rynkach skandynawskich. Od tego czasu odnosi sukcesy w krajach nordyckich i jest jedną z najlepiej sprzedających się marek samochodów elektrycznych w tym regionie. Obecnie RSA jest importerem Maxusa w Norwegii, Szwecji, Danii, Finlandii, Polsce, Islandii, Niemczech, na Wyspach Owczych i Grenlandii.