Producent dostawczych i osobowych vanów, pick-upów oraz SUV-ów Maxus wprowadza na polski rynek model e-Deliver 5: najbardziej zaawansowany technicznie van średniej wielkości. Dzięki wykorzystaniu wiodących kompetencji Maxusa w napędach elektrycznych, e-Deliver 5 łączy największą ładowność w klasie, zasięg sięgający 489 km (wg normy WLTP) oraz ceny zaczynające się już od promocyjnej oferty 155 900 zł (bez uwzględnienia programów dopłat).
Obecna na polskim rynku od 2022 r. marka Maxus to specjalista od dostawczych i osobowych vanów z napędem elektrycznym: dysponuje najszerszą gamą modeli tego typu w całej Europie. Wraz z debiutem e-Deliver 5 kompletuje portfolio linii e-Deliver, która przy objętościach przestrzeni ładunkowej od 4,8 do 20 m³ jest w stanie odpowiedzieć na wszystkie potrzeby transportowe zarówno drobnych, jak i największych biznesów.
Po bardzo udanym otwarciu roku na polskim rynku (wzrost rejestracji w styczniu o 150% rok do roku) Maxus rozpoczyna największą w swojej historii ofensywę modelową. Jej pierwszym elementem jest e-Deliver 5: elektryczny van średniej wielkości, który łączy wyróżniający się na ulicy design, dużą przestrzeń ładunkową, wydajny napęd elektryczny, najnowocześniejsze systemy bezpieczeństwa oraz korzystnie skalkulowane koszty użytkowania.
„Zielona logistyka stanowi przyszłość europejskiego, a w tym i polskiego biznesu. Nowy model e-Deliver 5, który oferuje wszystkie zalety elektrycznych samochodów dostawczych i unika tradycyjnie utożsamianych z nimi kompromisów, jest najlepszym dowodem na to, że produkty Maxusa pomagają polskim przedsiębiorcom odpowiadać na wyzwania tej transformacji w sposób dopasowany do ich potrzeb i realiów” – mówi Yaroslav Gural, Country Manager Maxus Polska.
Nowy e-Deliver 5 uzupełnia kompleksową gamę Maxusa w segmencie elektrycznych vanów pomiędzy obecnymi już na polskim rynku e-Deliver 3 a e-Deliver 7. Mierzy do 5250 mm długości, 1874 mm szerokości i do 1960 mm wysokości. Wszechstronna gama wariantów zabudowy oferuje przestrzenie ładunkowe o pojemności 6,6 lub 7,7 m³.
Model został zaprojektowany od podstaw jako elektryczny, przez co architektura napędu w żaden sposób nie ogranicza ładowności funkcjonalności przestrzeni ładunkowej. Jej szerokość pomiędzy nadkolami wynosi 1250 mm, co gwarantuje wygodny przewóz europalet i innych dużych ładunków. Drzwi przesuwne z obydwu stron dają znaczącą przewagę łatwego załadunku i rozładunku niezależnie od warunków. Tylne drzwi otwierają się pod kątem 180 stopni. Niezależnie od niego w kabinie pasażerskiej znajdują się trzy miejsca siedzące w standardzie.
Modelu e-Deliver 5 nie dotyczy utożsamiany zwykle z elektrycznymi samochodami dostawczymi problem ograniczonej ładowności - w jego przypadku wynosi ona aż 1,2 tony, co w połączeniu z możliwością ciągnięcia przyczep do 1,5 tony i mocnym silnikiem o mocy 163 KM pozwala wykorzystywać go również do transportu ciężkich materiałów.
Elektryczne samochody dostawcze mogą liczyć w miastach na szereg przywilejów, które w kolejnych latach - w miarę wprowadzania kolejnych Stref Czystego Transportu - będą się tylko zwiększały. Wzbudzający sympatię, odważny design e-Deliver 5 wyróżnia go na ulicy, dzięki czemu może stać się na miejskich arteriach wizytówką firmy i stanowić dodatkowy atut biznesowy.
Jego wydajnie ukształtowany, aerodynamiczny kształt zapewnia jednak duży zasięg również poza terenem zabudowanym. Model e-Deliver 5 został wsparty na nowej płycie podłogowej MILA (Modular Intelligent Lightweight Architecture). Autorska konstrukcja Maxusa wyznacza nowe standardy w wymiarach efektywności, niskiej masy i wydajności gospodarowania energią dla elektrycznych samochodów dostawczych.
Z optymalnie wyskalowanym akumulatorem o pojemności 64 kWh e-Deliver 5 oferuje zasięg do 489 km w cyklu miejskim, ale również aż 335 km jazdy bez lokalnej emisji spalin w cyklu mieszanym (pomiar wg normy WLTP). Dzięki maksymalnej mocy ładowania 70 kW ponowne uzupełnienie energii do 80% akumulatora trwa zaledwie 45 minut. W codziennej eksploatacji najlepiej sprawdzi się ładowanie przez noc przez wallboxa AC z mocą 11 kW, którego można zamontować w domu lub w firmie. Samochód objęty jest gwarancją na 5 lat lub 100 tys. km, ale jego akumulator trakcyjny jest objęty wydłużoną ochroną na 8 lat lub 200 tys. km, co daje pewność długotrwałej eksploatacji bez obaw o ograniczanie parametrów napędu.
Maxus odpowiada na potrzeby odbiorców biznesowych, którzy dbają o najwyższy poziom bezpieczeństwa swoich pracowników. Model e-Deliver 5 gwarantuje pewność prowadzenia we wszystkich warunkach drogowych oraz maksymalną ochronę w razie kolizji. Potwierdzają to wyniki testów niezależnej europejskiej instytucji Euro NCAP, która przyznała nowemu modelowi Maxusa najwyższą ocenę: platynową odznakę.
Obecne testy Euro NCAP sprawdzają nie tylko zachowanie konstrukcji samochodu podczas zderzenia, ale również wiele innych aspektów wpływających na bezpieczeństwo podczas jazdy, w tym zapobieganie kolizjom. Docenione zostało kompleksowe wyposażenie Maxusa e-Deliver 5 w tym zakresie, obejmujące już w standardzie między innymi adaptacyjny tempomat, inteligentne światła drogowe, czujniki parkowania z tyłu oraz systemy utrzymania pasa ruchu, rozpoznawania znaków drogowych, ostrzegania przed kolizją i automatycznego hamowania awaryjnego.
Kokpit Maxusa e-Deliver 5 zapewnia komfortowe i funkcjonalne środowisko pracy. Nowocześnie zaprojektowana przestrzeń wyposażona jest w trzy miejsca siedzące, regulowany fotel kierowcy z podłokietnikiem i funkcją podgrzewania siedziska oraz dotykowy ekran o przekątnej 12,3” obsługujący kamerę 360 stopni i bezprzewodowe aplikacje Apple CarPlay/Android Auto, gwarantujące zwiększoną wydajność oraz rozrywkę przez cały dzień pracy.
Tak kompletnie wyposażony van średniej wielkości z elektrycznym napędem debiutuje na polskim rynku z promocyjną ceną 155 900 zł netto (nie uwzględniając dopłat z programów rządowych), co stanowi wartość nieodbiegającą od oferty samochodów dostawczych tej wielkości z napędami spalinowymi. Konkurencyjność e-Deliver 5 dodatkowo wzmacniają korzystne narzędzia finansowania samochodów przygotowane wspólnie z Santander Consumer Bank. Więcej informacji na ich temat dostępnych jest w salonach marki Maxus, gdzie pierwsze egzemplarze nowego Maxusa e-Deliver 5 dotrą już przed końcem marca br.
Marka Maxus powstała w 2011 r. na bazie brytyjskiego producenta samochodów dostawczych LDV Maxus, który korzeniami sięga Rover Group. Za sprawą wiodącego koncernu motoryzacyjnego SAIC centrala firmy została przeniesiona do globalnego motoryzacyjnego hubu badawczo-rozwojowego - Szanghaju. Od tego czasu marka Maxus notuje spektakularny rozwój, w wyniku którego rok 2024 zamknęła z produkcją na poziomie ponad 177 tys. sztuk i tytułem największego eksportera samochodów dostawczych w Chinach.
W ramach globalnej ekspansji marka Maxus zadebiutowała na polskim rynku w 2023 r. za sprawą europejskiego importera Rutebileiernes Standardiserings Aksjeselskap (RSA), który wcześniej zagwarantował już jej pozycję jednej z najlepiej sprzedających się marek samochodów elektrycznych w krajach skandynawskich.
Dziś gama marki Maxus, na którą składa się dziewięć modeli, dostępna jest już u 20 dealerów na terenie całej Polski. W 2025 r. Maxus zapowiada największą do tej pory ofensywę modelową na krajowym rynku, podczas której zadebiutują zupełnie nowe modele z napędem elektrycznym i spalinowym - silnikami Diesla.
Marka Maxus wchodzi w skład SAIC Motor (Shanghai Automotive Industry Corporation), jednego z najstarszych (rok założenia 1955) i największych producentów pojazdów użytkowych na świecie i największego producenta samochodów notowanego na chińskiej giełdzie. W 2024 r. grupa SAIC Motor wyprodukowała ponad 4 miliony pojazdów zróżnicowanego typu. Do koncernu należą również między innymi: popularna marka MG oraz marka luksusowych samochodów elektrycznych IM. W ramach joint ventures SAIC Motor współtworzy i produkuje modele razem z koncernami Volkswagen i General Motors.