W dniach 5-6 listopada w wyjątkowej scenerii Toru Modlin odbył się MAXUS OFFROAD 4X4 TEST DAY – terenowy testy dwóch najnowszych pickupów marki Maxus: elektrycznego eTerrona 9 i spalinowego T60 MAX.
Dwudniowe wydarzenie zgromadziło dziennikarzy motoryzacyjnych oraz dealerów Maxusa z całej Polski. Celem było jedno: sprawdzić możliwości obu pickupów w realnych, wymagających warunkach off-roadowych – z dużą dawką dobrej zabawy.
Off-road w dobrym stylu
Choć Tor Modlin znany jest głównie z asfaltowych płyt poślizgowych, jego terenowa część okazała się idealnym poligonem do testów: trawersy, strome podjazdy i zjazdy, mostki, przejazdy wodne i głębokie koleiny – to wszystko czekało na uczestników. Zarówno Maxus eTerron 9, jak i T60 MAX bez trudu poradziły sobie z każdym wyzwaniem.
Pogoda dopisała, frekwencja również – a dobry nastrój nie opuszczał uczestników ani na moment. Drugiego dnia dealerzy zmierzyli się ze sobą w grywalizacji na czas, podczas której trzeba było jak najszybciej pokonać wyznaczoną trasę z… piłeczką tenisową na masce auta. Liczył się nie tylko refleks, ale i precyzja – każde wypadnięcie piłeczeku skutkowało wydłużeniem czasu przejazdu. Rywalizacja była zacięta, ale na podium stanęli najlepsi z najlepszych. Zwycięzcą został Tomasz Nowicki z firmy Bocar, drugie miejsce zajął Piotr Kustra z Matsuoka Sp. z o.o., a na trzecim stopniu podium stanęła Anna Wysocka reprezentująca firmę YORGO. Gratulujemy refleksu, precyzji i sportowego ducha!
Obecni na miejscu doświadczeni instruktorzy off-roadu dbali o bezpieczeństwo jazdy oraz służyli fachowym wsparciem i pomocą podczas pokonywania trudniejszych przeszkód. Dzięki temu uczestnicy mogli w pełni wykorzystać potencjał napędu 4x4 w obu modelach – niezależnie od wcześniejszego doświadczenia.
T60 MAX – solidny diesel na każdą trasę
Maxus T60 MAX to klasyczny, niezawodny pickup z 2-litrowym silnikiem Diesla o mocy 218 KM i momencie obrotowym 500 Nm, wyposażony w napęd 4x4 ze skrzynią rozdzielczą BorgWarner i automatem ZF. Uciąg do 3,5 tony, prześwit 230 mm, kąty natarcia i zejścia odpowiednio 29° i 26°, a także imponujące możliwości brodzenia (do 550 mm) – wszystko to sprawia, że T60 MAX jest pełnoprawnym narzędziem pracy i off-roadowym towarzyszem.
eTerron 9 – elektryczny pickup przyszłości
Z kolei Maxus eTerron 9 to pierwszy w Europie elektryczny pickup 4x4, który pod względem parametrów nie ustępuje tradycyjnym konstrukcjom. Z mocą 442 KM, momentem 700 Nm i przyspieszeniem 0–100 km/h w 5,8 sekundy, oferuje zarówno świetne osiągi, jak i zasięg do 430 km (WLTP). Napęd ATS 3.0, aktywny prześwit do 300 mm i ponad 400 kombinacji ustawień jazdy terenowej pokazują, że elektryczność i off-road mogą iść w parze – bez kompromisów.
MAXUS OFFROAD 4X4 TEST DAY był świetnym testem możliwości technicznych pickupów Maxusa, ale też dobrą okazją do integracji, wymiany doświadczeń i dobrej zabawy. Zarówno eTerron 9, jak i T60 MAX potwierdziły, że są gotowe na każde wyzwanie – niezależnie od napędu.