NEDC to stara metoda pomiaru i cykl testowy, z którego wszyscy producenci samochodów korzystali w przeszłości do wskazywania zużycia i emisji CO2. Była to bardzo optymistyczna metoda pomiaru i zdecydowana większość uważała, że liczby te nie odpowiadają rzeczywistości.
WLTP zapewnia dokładniejszy obraz. Nowa metoda pomiaru WLTP jest znacznie bardziej realistyczna i dokładna, a użytkownicy samochodów elektrycznych często zgłaszają w praktyce lepszy zasięg niż podana wartość WLTP.
WLTP jest zatem bardziej realistyczny niż NEDC. Całkiem proste, jednak wciąż jest kilka elementów do rozważenia. Cykl WLTP ponownie składa się z kilku różnych testów. Niektóre z nich nie pasują idealnie do warunków polskich. Ważną kwestią jest tutaj na przykład to, że cykl jazdy w WLTP mieszany, który jest szeroko stosowany w marketingu, obejmuje również jazdę z prędkością do 130 km/h, co nie jest dozwolone na wszystkich drogach. Cykl WLTP mieszany/miejski to kolejny wariant, który z doświadczenia jest bardziej zgodny z normalnym wzorcem użytkowania. Na naszej stronie podano obie wartości zakresu, zarówno mieszanego, jak i mieszanego/miejskiego.